Навчання читання: трохи практики

 Матеріали для читання повинні бути побудовані на цікавих пригодницьких текстах, що відповідають психологічним та віковим особливостям дітей.  
Похожее изображение
 Ретельно складені завдання дозволяють зняти труднощі психологічного плану.  Вправи з техніки читання групуються з залежності від їх цільового спрямування, а саме:
Вправи на розвиток графемно-фонемних зв'язків:
·     Вибрати названу букву з ряду даних.
·     З ряду слів вибрати ті, що починаються з даної букви. Напр.: b -- boy, day, bench, desk, bed, ball, doll, best, big, dig.
·     Підібрати пари слів, що римуються: bad, dog, bus, come, cry, log, red, some try, us, head, fog.
 Вправи на прогнозування форми слова:
·     Розшифрувати орфограми і прочитати одержані слова.
·     Скласти слова з окремих букв.
·     Заповнити пропуски у словах відповідними буквами.
·     Відновити "розмиті" слова.
Похожее изображение


Далі вправи ускладнюються. Учні переходять до читання речень, невеликих навчальних текстів. На цьому етапі виконуються вправи на розвиток навичок інтонаційного оформлення речень, їх синтагматичного членування. Використовуються знаки словесного наголосу, інтонації, меж синтагми, зв'язності читання словосполучень і т. і. Доцільно перед виконанням імітативних вправ з читання речень, груп речень, текстів (за диктором або учителем) продемонструвати на дошці розмітку тексту/речення.
Вправи на розвиток навичок синтагматичного членування речень та їх інтонаційного оформлення:
·     Слухаючи диктора (вчителя), стежте по книжці і промовляйте речення вголос.
·     Слухаючи диктора (вчителя), стежте по книжці і показуйте жестом (рухом руки знизу вверх або зверху вниз) межі синтагми.
·     Визначте тип речення (інтонації), поставте в ньому знаки словесного наголосу, поділіть на синтагми.
·     Підготуйтеся до конкурсу на кращого читця (матеріал для читання подається до конкурсу, учні готуються самостійно).

Похожее изображение
   На етапі розвитку навичок техніки читання велику роль відіграють наочні посібники .Точність розуміння тексту у цьому виді читання визначається правильністю відповіді учня на запитання вчителя.  Для організації переглядового читання підбираються тематично пов'язані тексти, які несуть нову або цікаву інформацію.
     А зараз пропоную переглянути кілька відео, у яких  запропоновані ідеї ігор для навчання читання. Перегляньте їх та висловіть свою думку, чи  використали б ви їх у своєму класі. З радістю прочитаю ваші коментарі.




 

5 коментарів:

  1. Усі ідеї ігор для навчання читання мені сподобались. Хотілося б відмітити такі ігри як "What book am I " і "Visualization", із задоволенням буду використовувати їх під час уроків з англійської мови.

    ВідповістиВидалити
  2. Дуже інформативні відео, з яких можна взяти багато цікавих ідей для проведення уроку читання. Дякую

    ВідповістиВидалити
  3. Дуже сподобалось відео "Games for Students to Help Build Comprehension" про методики читання. Дякую)

    ВідповістиВидалити
  4. такі ігри дуже доречно використовувати при вивченні іноземної мови, оскільки вони дають можливість дітям мимовільно запам'ятовувати та практикувати новий матеріал. Важливо щоб учитель був креативний та любив свою роботу:)

    ВідповістиВидалити
  5. Погоджуюсь, що учитель повинен креативно підходити до своєї роботи і створювати таку атмосферу на уроці, за якої діти матимуть мотивацію до навчання, а особливо до такого виду діяльності, як читання. Це особливо важливо для дітей початкової школи, яким важко зосереджувати увагу на одному матеріалі, а такі ігри допомагають зробити читання цікавим та веселим заняттям)

    ВідповістиВидалити