понеділок, 6 листопада 2017 р.

Фактори впливу на формування компетентності у читанні



Картинки по запросу діти читають картинки
Успішність формування КЧ залежить від різних фак­торів: індивідуально­вікових особливостей учнів, наяв­ ності або відсутності у них мотивів навчання у цілому і читання ІМ зокрема, розвитку уваги й інтересу, від рівня сформованості у школярів уміння застосовувати стратегії читання, вміння спиратися на попередній мов­ леннєвий досвід, на вміння використовувати досвід і мовленнєві вміння у рідній мові. Крім того, до факторів, що визначають успішність формування КЧ, відносяться лінгвістичні та дискурсивні характеристики іншомов­ них текстів, від умов навчання (наявність/відсутність ТЗН, використання опор різного характеру, ситуатив­ ності та проблемності вправ, організації занять з ІМ).

Фактори, що впливають на успішність читання, можна об’єднати у такі групи:
1) умови сприйняття писемних текстів;
2) індивідуально­психологічні особливості самого читача;
3) мовні характеристики тексту.
Картинки по запросу діти читають картинки
Під умовами сприйняття писемних текстів маються на увазі час, відведений на читання; кількість пред’яв­ лень тексту; обсяг тексту; наявність опор та орієнтирів. Обсяг текстів для читання регулюється вимогами чинної програми. Вибір часу для читання та кількості пред’яв­ лень тексту залежить від мовленнєвого досвіду учнів, комунікативного завдання, способу перевірки прочита­ ного.  
Вагому роль у процесі формування КЧ відіграють інди відуальнопсихологічні особливості самого читача. Так, кмітливість учня, його вміння читати рідною мовою, розуміння теми тексту сприятиме оволодінню читанням уголос. При навчанні читання про себе важливими є вмотивованість читання, зорова чутливість, зорова пам’ять, ймовірне прогнозування, поле читання та увага читача. Успішність читання залежить від потреби учнів узнати щось нове, від наявності інтересу до теми повідомлення, від усвідомлення об’єктивної потреби вчитися, тобто від спрямованості на пізнавальну мотивацію цієї діяльності. Успішність читання ІМ пов’язана з особливостями текстів, а саме: з орфографічною та графічною системами;  з мовною формою тексту.  

Немає коментарів:

Дописати коментар