Відповідно
до складників КЧ, контролювати слід уміння, навички, знання, а також
комунікативні здібності, а саме – здібності до читання. Знання та комунікативні
здібності контролюються не окремо, а в ході перевірки вмінь. Тому зупинимось на
питаннях контролю вмінь читання докладніше. Вибір об’єктів контролю залежить
від виду читання. Так, у процесі контролю вмінь ознайомлювального чи тання
перевіряють вміння зрозуміти основну інформа цію у тексті, ідею автора. У ході
перевірки вмінь переглядового
читання об’єктами контролю стають вміння зна йти необхідну інформацію,
визначити тему тексту. При вивчаючому читанні перевіряються вміння повно і
точно зрозуміти як основну, так і другорядну інформацію, вмін ня
інтерпретувати думки, висновки і ставлення автора тексту до викладених подій.
Для
здійснення контролю можуть бути використані вправи, запропоновані для
формування КЧ. Контрольні вправи перевіряє та оцінює вчитель за 12 бальною
шкалою, керуючись критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з читання,
визначеними про грамою. Критерії оцінювання читання поділяються на якісні та
кількісні. До якісних критеріїв належать повнота розуміння тексту; точність
розуміння тексту. До кількісних – обсяг тексту, темп читання, наявність
незнайомих слів. Способи контролю прочитаного повідомлення можуть бути
невербальними і вербальними. До невербальних способів контролю можна віднести:
виконання дій; вико ристання цифр; використання сигнальних карток; вико
ристання облікових карт; виготовлення схем, креслень; підбір малюнків;
розташування малюнків. Вербальні способи контролю можуть бути рецептивними та
репродук тивними. Прикладами рецептивних способів контролю можуть служити:
вибір пунктів плану; виконання тестів множинного вибору. Репродуктивні способи
контролю: переклад окремих слів, словосполучень, речень; складання запитань за
текстом; відповіді на запитання; бесіда за текстом; переказ змісту іноземною
або рідною мовою.
З
метою контролю рівня сформованості КЧ широко використовують різні види тестових
завдань з ІМ. Серед тестових завдань на вибір відповіді (вільноконструйовані
тести) застосовуються тести:
·
перехресного вибору (matching);
·
альтернативного вибору (truefalse
choice);
·
множинного вибору (multiple choice);
·
на упорядкування (rearrangement).
Немає коментарів:
Дописати коментар