понеділок, 6 листопада 2017 р.

Контроль рівня сформованості компетентності у читанні

 Картинки по запросу діти читають картинки


Відповідно до складників КЧ, контролювати слід уміння, навички, знання, а також комунікативні здібності, а саме – здібності до читання. Знання та комунікативні здібності контролюються не окремо, а в ході перевірки вмінь. Тому зупинимось на питаннях контролю вмінь читання докладніше. Вибір об’єктів контролю залежить від виду читання. Так, у процесі контролю вмінь ознайомлювального чи тання перевіряють вміння зрозуміти основну інформа­ цію у тексті, ідею автора. У ході перевірки вмінь переглядового читання об’єктами контролю стають вміння зна­ йти необхідну інформацію, визначити тему тексту. При вивчаючому читанні перевіряються вміння повно і точно зрозуміти як основну, так і другорядну інформацію, вмін­ ня інтерпретувати думки, висновки і ставлення автора тексту до викладених подій.
Похожее изображениеДля здійснення контролю можуть бути використані вправи, запропоновані для формування КЧ. Контрольні вправи перевіряє та оцінює вчитель за 12­ бальною шкалою, керуючись критеріями оцінювання навчальних досягнень учнів з читання, визначеними про­ грамою. Критерії оцінювання читання поділяються на якісні та кількісні. До якісних критеріїв належать повнота розуміння тексту; точність розуміння тексту. До кількісних – обсяг тексту, темп читання, наявність незнайомих слів. Способи контролю прочитаного повідомлення можуть бути невербальними і вербальними. До невербальних способів контролю можна віднести: виконання дій; вико­ ристання цифр; використання сигнальних карток; вико­ ристання облікових карт; виготовлення схем, креслень; підбір малюнків; розташування малюнків. Вербальні способи контролю можуть бути рецептивними та репродук тивними. Прикладами рецептивних способів контролю можуть служити: вибір пунктів плану; виконання тестів множинного вибору. Репродуктивні способи контролю: переклад окремих слів, словосполучень, речень; складання запитань за текстом; відповіді на запитання; бесіда за текстом; переказ змісту іноземною або рідною мовою. 
З метою контролю рівня сформованості КЧ широко використовують різні види тестових завдань з ІМ. Серед тестових завдань на вибір відповіді (вільноконструйовані тести) застосовуються тести:  
·        перехресного вибору (matching);  
·        альтернативного вибору (true­false choice);  
·        множинного вибору (multiple choice);  
·        на упорядкування (rearrangement).

Немає коментарів:

Дописати коментар