Це важливо, або теоретичні засади читання


 Оволодіння основами іншомовного спілкування, визначеними в державному освітньому стандарті з іноземної мови, передбачає досягнення школярами мінімального достатнього рівня комунікативної компетенції, яку в читанні як виді мовленнєвої діяльності складають мовленнєві вміння розуміти нескладні автентичні тексти різних жанрів та видів з різним ступенем розуміння їх змісту(основного та повного).

Картинки по запросу читатьДосягненням кінцевих цілей формування в учнів умінь читання здійснюється поступово, і кожний ступінь навчання має свої специфічні цілі, які підкреслені в чинних Програмах. так на початковому етапі основним завдання є розвиток навички техніки читання уголос і про себе і досягнення швидкості читання, яка становить 300 друкованих знаків/хв. Це роботу з укріплення асоціацій між буквами та звуками, формування зорово-графічних та слухово-моторних зв'язків, які сприяють миттєвому впізнаванню і розумінню значень слів: розширення поля читання, синтагматичного членування речень та встановлення смислових зв'язків між компонентами речення і цілими реченнями тексту; розуміння змісту навчальних текстів, що побудовані на засвоєному матеріалі. У зв'язку з цим розуміння змісту прочитаного можливе без мовного чи смислового аналізу.
Читання як вид мовленнєвої діяльності є однією з головних практичних цілей навчання іноземної мови в середній школі. Також читання велику роль відіграє у навчальному процесі як засіб навчання. Воно допомагає в оволодінні мовним матеріалом, в його закріпленні та нагромадженні. Так, мнемічна діяльність, яка супроводжує процес читання, забезпечує запам'ятовування лексичних одиниці зв'язків між ними, а також граматичних явищ, наповнення граматичних структур порядку слів у структурах та ін. Читання допомагає удосконалювати вміння усного мовлення: під час читання як уголос, так і про себе функціонують провідні мовні аналізатори - слухові та мовленнєво-рухові, характерні для говоріння Уміння читати дає можливість у разі потреби підібрати необхідні друковані матеріали та препарувати їх з метою підготовки усного повідомлення.
Картинки по запросу читать картинки
Читання відноситься до рецептивних видів мовленнєвої діяльності, інформації, яка закодована графічними знаками. У зв'язку з цим виділяють змістовий та процесуальний аспекти діяльності читача. Змістовий аспект читання залежить від процесуального і полягає в досягненні розуміння інформації, яка сприймається читачем, а пресувальний - це сам процес читання, тобто співвіднесення графем з фонемами, встановлення цілісних прийомів впізнавання графічних знаків, формування внутрішнього мовленнєвого слуху, переклад внутрішнього говоріння, скорочення внутрішнього говоріння і встановлення зв'язку між семантичними і графічними комплексами, які знаходять своє вираження в читанні в голос і про себе, швидкому і повільному, з повними розумінням чи з цілісним охопленням.

2 коментарі:

  1. Дякую за змістовний матеріал, обов'язково буду більше приділяти уваги читанню на уроках англійської мови!

    ВідповістиВидалити
  2. так, читання дуже корисне для всебічного розвитку людини та її психічних процесів. Але треба не забувати чергувати його із фізичною активністю.

    ВідповістиВидалити