Техніка читання

  

Картинки по запросу читання

У процесі навчання техніки читання іноземною мовою здійснюється перенос частини сформованих навичок читання рідною мовою у сферу іноземної мови. Це полегшує оволодіння іншомовною буквено-звуковою символікою та іншими навичками читання.
Отже, в навчанні техніки читання виділять два послідовних етапи:
  • Навчання читання уголос.
  • Навчання читання про себе/мовчки.
     На початковому ступені основною формою читання є читання уголос, яке є важливим засобом навчання читання про себе. Методисти (Г. В. Рогова та ін.) умовно виділяють два періоди в навчанні читання уголос -- дотекстовий і текстовий періоди.

Картинки по запросу смайлики книги gifМетою дотекстового періоду є засвоєння первинної матерії, тобто графіки нової (іноземної) мови; оволодіння буквено-звуковими зв'язками(учні повинні уміти писати всі букви абетки, використовуючи на пів друкований шрифт); читанням окремих слів(визначається тим, наскільки свідомо, самостійно учень читає ключове слово; бачить в ньому правило, яке дозволяє йому читати інші слова з опорою на нього; вміє впізнати правильно прочитати слово серед інших,підкоряються засвоєним раніше правилам словосполучень, простих речень.
Важливим завданням цього періоду є розвиток навичок правильного озвучування слів та інтонаційного оформлення речень з точки зору їх логічного членування.
Читання уголос допомагає зміцнити вимовний аспект, який є спільним для всіх видів мовленнєвої діяльності.
Дотекствий період триває доти, поки учні читають окремі елементи тексту: слова,словосполучення та прості речення, які не об'єднані ситуативно.
Читання простих, але зв'язаних текстів відбувається у текстовий період. Мета текстового періоду - навчити учнів одночасно сприймати і розуміти зміст тексту, не відволікаючи уваги на технічний бік читання. Чого можна досягнути у результаті систематичної тренувальної роботи з текстом.Тексти для читання уголос служать базою для навчання читання мовчки (про себе). Це головна форма читання, яка орієнтована на досягнення комунікативної мети -  розуміння інформації.
Похожее изображениеПри роботі над текстом необхідно  добиватися нормативно-виразного читання. Невеликий текст 3-4 речення, написаний на дошці вчитель пропонує учням подивитися на текст разом, послухати и зробити розмітку тексту, тобто поставити наголос ґ, розділити на синтагми ||, вказати мелодію . Ціль такої роботи - підготувати учнів до свідомої імітації; колективне читання уголос (хором) розміченого тексту. е прийом акустичної наочності, який дає можливість привернути увагу до всіх необхідних інтонаційних явищ (наголос, мелодія, паузація), оскільки проводиться на основі розмітки, що сприяє розвитку свідомої імітації; парне звернене читання, направлене на розвиток здібностей кращого розуміння змісту і передачу його іншому співбесіднику.
Індивідуальне читання шепотом, дозволяє закріпити артикуляційні навички. Його можна проводити в лінгафонному кабінеті.
Індивідуальне контрольне читання уголос, завершує роботу над читанням уголос і показує результати цієї роботи.
 Для розвитку механізму читання дуже важливо удосконалювати зорову пам'ять учнів, даючи значні загрузки на зоровий аналізатор. Учні повинні багато читати на уроці та вдома, запам'ятовувати графічні образи слів, виконувати різні види вправ на озвучення слів, складати слова із букв і т. п. Недооцінка тренувальної роботи на етапі розвитку техніки читання - одна із суттєвих причин неуспішності більшості учнів по англійській мові. Досить часто вони не можуть зрозуміти нескладний текст, так як не знають уже вивчені слова, не знають їх значення, не володіють автоматизованими навичками техніки читання. Тому учні повинні тренувати не тільки вимову слів, а і їх швидкому та безпомилковому написанню, і в групуванні по графічним та семантичним ознакам.


3 коментарі:

  1. Цілком згодна) Кожен період в навчанні техніки читання має свої завдання, тому поділ навчання техніки читання на два періоди є дуже важливим.

    ВідповістиВидалити
  2. Дякую за цікаву та бкзсумнівно корисну інформацію. Обов'язково буду використовувати ці техніки читання у майбутній педагогічній практиці.

    ВідповістиВидалити
  3. стильний сайт) та гарно підібрані ілюстрації які вдало допювнюють теоретичний матеріал

    ВідповістиВидалити